"Ο,τιδήποτε πάθουμε άδικα από κάποιον,ο Θεός υπολογίζει την αδικία αυτή είτε προς διάλυση των αμαρτημάτων μας, είτε προς απόδοση αμοιβής…'' Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος



Ιερές Ακολουθίες του μήνα
Αρχική » Μητροπολίτης » Εγκύκλιοι-Μηνύματα

 

ταφή το νεκρο σώματος το νθρώπου στή γ «ξ ς λήφθη» προϋποθέτει καί πονοε πίστη στήν νάσταση τν νεκρν κατά τή Δευτέρα Παρουσία καί σημαίνει τήν λπίδα καί σχατολογική προσδοκία τς ζως το μέλλοντος αἰῶνος. ντιθέτως καύση καί ποτέφρωση ποδηλώνει λλειψη πίστης καί λπίδας, καθώς σημαίνει τόν πλήρη φανισμό καί κμηδενισμό το νθρώπου. ποτέφρωση τν νεκρν σέ εδικές γκαταστάσεις-ποτεφρωτήρια παρουσιάζεται στό πλαίσιο τς γενικευμένης δη κκοσμίκευσης πλά ς πόθεση πού φορ στή δημόσια γεία, τήν προστασία το φυσικο περιβάλλοντος καί  χωροταξικά προβλήματα, τά ποα εναι πολύ σοβαρά  καί πασχολον καί τήν κκλησία το Χριστο, ποία χει δείξει μεγάλη εαισθησία στήν  προστασία το φυσικο περιβάλλοντος καί το πλανήτη μας.

Γιά τήν κκλησία, μως, τό ζητήμα ατό εναι σοβαρό καί νέχει προεκτάσεις, γιατί πτεται το δόγματος καί σχετίζεται μέ τήν νθρωπολογία τς γίας Γραφς καί τν Πατέρων τς κκλησίας. κκλησία δέν δέχεται γιά τά μέλη Της τήν ποτέφρωση το σώματος, διτι τοτο εναι ναός το γίου Πνεύματος (Α΄ Κορ. 6, 19), στοιχεο τς ποστάσεως το κατ’ εκόνα καί καθ’ μοίωσιν Θεο πλασθέντος νθρώπου (Γεν. 1, 24), καί περιβάλλει ατ μέ σεβασμ καί τιμή ς κφραση γάπης πρς τ κεκοιμημένο μέλος Της καί ς κδήλωση πίστεως στήν κοινή πάντων νάσταση.Εναι διανόητο συνειδητός ρθόδοξος Χριστιανός νά ρνεται τόν νταφιασμό καί νά πιλέγει τήν ποτέφρωση.

νας τέτοιος νθρωπος μέ τήν πιλογή του ατή δηλώνει μπρακτα τι ατονομήθηκε καί ποξενώθηκε πό τήν πίστη καί πράξη τς κκλησίας, φ σον νταφιασμός ταν καί εναι μόνος χριστιανικά ποδεκτός τρόπος «διαχείρισης» τν νεκρν σωμάτων. τόπος ταφς το νεκρο σώματος γίνεται σημεο ναφορς, γάπης, τιμς, κφράσεως πόνου καί δύνης πού ψυχολογικά νακουφίζουν καί ναπαύουν τούς συγγενες καί φίλους το κλιπόντος. ρνηση στήν καύση τν νεκρν καί μμονή στήν ταφή δέν φείλεται σέ σκοταδισμό, φανατισμό λλες σκοπιμότητες πό μέρους τς κκλησίας, λλά βασίζεται στή μακραίωνη ρθόδοξη παράδοση καί ποτελε κατάφαση στήν καταξίωση το λου νθρώπου, ρα καί το σώματος.

Φυσικά δέν τίθεται ζήτημα γιά τούς τεροδόξους, λλοθρήσκους, θέους θρήσκους. λοι εμαστε λεύθεροι καί πεύθυνοι γιά τίς πιλογές καί τις πράξεις μας. κκλησία, μως, ποία σέβεται τήν λευθερία κάθε νθρώπου, σέ περίπτωση πού τς ζητηθε νά παραβε τίς ρχές καί παραδόσεις Της κάτι τέτοιο δέν μπορε νά τό ποδεχθε.

τσι κάθε πρόταση γιά  δθεν «ερολογία» τς διαδικασίας ποτέφρωσης πέφτει ξ ρισμο στό κενό ς ντίθετη πρός τούς ερούς Κανόνες καί τήν λήθεια τς ρθόδοξης κκλησίας. Σύμφωνα μέ λα ατά ο Κληρικοί τς ερς Μητροπόλεως Θηβν καί Λεβαδείας, θέλοντας νά παραμείνουμε πιστοί στά δόγματα, τήν κκλησιαστική παράδοση αώνων, τούς ερούς κανόνες διατρανώνουμε τήν πλήρη ντίθεσή μας στήν καινοφανή, ντιπαραδοσιακή καί ντιχριστιανική πρακτική τς καύσης τν νεκρν καί δεσμευόμαστε τι δέν μπορομε νά δεχθομε νά τελέσουμε  νεκρώσιμη κολουθία (κηδεία), πέρ ναπαύσεως τς ψυχς τόμου, τό ποο ποφάσισε καί ζήτησε, τό διο τό οκογενειακό περιβάλλον του, τήν καύση καί χι τήν ταφή το νεκρο σώματός του.



ΨΗΦΙΣΜΑ ΚΛΗΡΙΚΩΝ

ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΗΒΩΝ & ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ







Επίκαιρα κείμενα

DVD Πατήστε εδώ για να το δείτε

Επικοινωνία | Ο Ναός μας | Εκδόσεις
Copyright Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου του Νέου, με την υποστήριξη της e-RDA